Hoppa till sidans innehåll

Brev från Ordförande och verksamhetsansv

2018-04-27 15:37
Infobrev från Ordförande och verksamhetsansvarig
  • Uppdaterad: 2018-04-27 15:37

Hej alla glada!

 

Vi har länge i styrelsen tänkt oss att få till detta, en liten rapport om vad som hänt och vad som är på G.

Vill börja med att be om ursäkt för att detta är det första av förhoppningsvis många framtida brev vi tänker oss ett i kvartalet) kommer bli långt.....

Sedan jag gick med i styrelsen 2016 så har det hänt en hel del.

Några höjdpunkter i de beslut som har fattats tycker jag är, vi har bytt underlag i stora ridhuset, vi ska varje år arrangera en sommarfest där alla i föreningen ska bjudas in, vårt årliga julbord ska alla bjudas in till, vi stöttar medlemsinitiativ till förbättringar i våra lokaler ekonomiskt, fokus på kvalitet och välmående för pensionärerna samt nytillskotten när vi tvingas ersätta våra ridskolehästar, en andra spolspilta, markarbeten med dränering på de mest eftersatta områdena, få igång pay n jump, utöka befogenheter samt ansvar för verksamhetsansvarig för att på så vis kunna agera snabbare vid enklare problem, förstärka personalstyrkan inför framtiden, utse 2 mentorer till Usek, vidareutbilda vår personal, sätta igång arbetet att uppdatera styrdokument samt värdegrund.

Parallellt med löpande arbetet av driften av föreningen och inkomna ärenden så har vi dragit igång det enorma projektet med att bygga en fastighet som ska innehålla bl.a. stall, wc, omklädningsrum, reception, välkomnande fasad, öka tillgängligheten och en uppgradering av de flesta kringliggande funktioner.

Drömmen är att vi kan få med vinkelstallet, skapa ridbana, förbättra i princip allt från bommen vid infarten till containern för gödsel.

Detta skulle kunna bli möjligt med hjälp av finansiering via Allmänna arvsfonden, Hammarö kommun, sponsorer samt eget kapital.

Kom ihåg att saker som rör löpande drift hanteras av Melinda och personalen.

Övriga frågor mailas med fördel in till styrelsen.

Vid brådskande ärenden så finns våra mobilnr. På hemsidan.

Men det är tillsammans vi i föreningen blir som starkast, när vi alla hjälps åt !

Just nu söker vi folk som kan hjälpa till med underhåll av ridbanorna under juli månad, kan DU eller känner du någon som kan bidra så prata med Melinda eller maila oss.

Allt från att vattna till köra traktor.

Nu tar vi sikte på årets sommarfest som vi i styrelsen fick äran att planera tack vare vår solklara seger i förra årets mångkamp 🙂

Det ryktas om en häftig lokal mitt i stan.... 15 juni, Save the date !

/Gudjon, Ordförande

 

 

Här kommer lite info från Stallet

Nu i helgen ordnar klubben våran årliga nationella dressyrtävling för häst (den 28-30 april). Tävlingen kommer pågå hela dagarna och alla är välkomna ut och titta. Vi kommer även ordna en lokal/regional hopptävling för ponny den 30 juni - 1 juli. Samt en lokal/regional häst och ponny hoppning 25-26 augusti. På tävlingarna så behöver vi eran hjälpa som funktionärer för att få det att fungera. så kan ni hjälpa till på någon av tävlingarna får ni gärna ta kontakt med Melinda i stallet eller på This is a mailto link

På ridskolan har det också hänt en del spännande saker. Vi har köpt två nya storhästar Habika och Fille som börjar komma in i verksamheten nu. Vi har sålt Både Nappe och Bond. Så just nu letar vi efter en stor ponny/liten häst till verksamheten 😊 

Ni har väl inte missat att informationen om sommarhäst har kommit ut på hemsidan? Både storhästarna och shettisarna hyrs ut samt att vi erbjuder ridläger på shettisarna v.25

 

//Melinda, verksamhetsansvarig

 

 

Skribent: Mats Rydin
Epost: Adressen Gömd

Postadress:
Hammarö RF - Ridsport
Ridhusvägen 10
66342 Hammarö

Kontakt:
Tel: 054-52 43 03
E-post: This is a mailto link

Se all info

StoraEnso20111-248x300

logga_scandic

Logga-Grolls

 

krafft4-150x24